به راحتی وقت مشاوره بگیرید

همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به صحبت کردن و مشاوره گرفتن از فردی داریم که بتواند ما را درک کند.

نوبت دهی آنلاین

مغز افراد بیش فعال چگونه است

خیلی مهم است که شما بدانید در مغز کودک بیش فعال چه می گذرد. قسمتی از مغز که درگیر است، بخش پیشانی مغز است. ناحیه ای درست پشت پیشانی شما. بخش پیشانی 4 نقش دارد.

اول اینکه آنها به عنوان فیلترهایی عمل می کنند

 و به ما امکان می دهند که روی آنچه می خواهیم انجام دهیم تمرکز کنیم. این آن چیزی است که به شما اجازه می دهد روی صدای من تمرکز کنید و چیزهای دیگر مانند صداهای ساعت، آدم هایی که از راهرو می گذرند به عنوان پس زمینه باشد. برای کودکی که بیش فعالی دارد این فیلتر درست کار نمی کند و همه محرک ها به طور برابر و یکسان برجسته هستند.

دومین کارکرد بخش پیشانی کنترل تکانه هاست.

بخش های پیشانی، قسمت هایی از مغز هستند که به شما امکان می دهد بین فکری که درباره چیزی دارید و عمل یا گفتن آن تاخیر ایجاد کنید. این توانایی وقفه ای است برای اینکه اظهار نظر درباره تی شرت زشت کسی یا چاق بودن شخصی ایده خوبی است یا نه. برای کودکانی که بیش فعالی دارند افکار به ذهنشان وارد می شود و از دهانشان خارج می شود یا بر اساس آن عمل می کنند و هیچ شانسی برای در نظر گرفتن نتایج وجود ندارد. یکی از چیزهایی که در مورد کودکان بیش فعال گفته می شود این است که به نظر نمی رسد از پیامد ها درس بگیرند. در حالی که آنها حقیقتا از پیامد ها درس می گیرند. اما آنچه آنها یاد می گیرند این است که ما رفتار آنها را تصویب نمی کنیم. متاسفانه ، این باعث نمی شود که دفعه بعد اتفاق نیفتد چون فرصت اینکه متوقف شوند و بعد فکر کنند را ندارند.

سومین کارکرد بخش پیشانی کنترل سطح فعالیت است.

بخش های پیشانی به شما امکان می دهد در حالی که صحبت می کنید بنشینید. قسمت های جلوی مغز ساختار بازدارنده آن است. قسمت های دیگر مغز  کارکرد تهیجی دارند به این معنا که وقتی یک سلول شلیک می کند ما کارهایی را انجام می دهیم، دست به فعالیت هایی می زنیم، به افکار فکر می کنیم، یا احساسات را حس می کنیم. اما وقتی سلولی در قسمت جلویی شلیک می کند، ما کمتر کار  می کنیم. ما به محرک های کمتری توجه می کنیم. احتمالش کم است که چیزی بیان کنیم و ما بدنمان را ثابت نگه می داریم. کودکان دارای بیش فعالی اغلب با قرار گرفتن روی صندلی خودشان و دست ها و پاهایشان را بی حرکت نگه داشتن در تقلا هستند.

چهارمین کارکرد بخش های پیشانی طراحی و سازمان دهی است.

این قسمتی از مغز است که به شما اجازه می دهد پروژه ها را به مولفه های قابل کنترل تجزیه کنید و دقیقا بدانید چقدر زمان لازم است تا پروژه و کارهای مربوطه را انجام دهید. کودکان بیش فعال اغلب اینگونه توصیف می شوند که نامنظم و شلخته هستند. اتاقها و کوله پشتی هایشان معمولا فاجعه است و معلمان در مورد وسایلشان که اطراف میزشان پخش است شکایت دارند. افراد با بیش فعالی همچنین دیدگاه متفاوتی از گذشت زمان نسبت به بقیه دارند. اگر معلمی تکالیفی در ساعت 8 صبح بدهد که در ساعت 10 صبح باید تحویل داده شود، اغلب بچه ها متوجه می شوند که زمان تحویل نزدیک است و باید کارشان را با کیفیت خوب تمام کنند. در عوض کودکان بیش فعال ساعت 10 را آنقدر دور می بینند که زمانی برای سرگرمی خودشان به شیوه های دیگر قبل از تحویل کار پیدا می کنند. اغلب افراد بیش فعال به عنوان کسی که طفره می رود و کارها را به تعویق می اندازد توصیف می شوند.

نتایج تصویر برداری مغزی

تصویر برداری به روش pet برای تعیین مقدار سوخت و ساز و گلوکز در بخش پیشانی مغز نشان می دهد که بیشتر افراد بیش فعال نرخ پایین تری در قسمت جلویی مغزشان دارند. میزان آن در قسمت های جلویی در طول زمان ثابت نیست، بلکه بر اساس عوامل داخلی و خارجی کم و زیاد می شود.

همه ما وقتی خسته هستیم تمرکزمان کم است و ممکن است چیزی بگوئیم که نباید بگوئیم. وقتی افراد مریض هستند قسمت جلوی مغز آهسته تر کار می کند. وقتی مشغول انجام کاری هستیم قسمت جلوی مغز سریعتر کار می کند. بیشتر بچه های مبتلا به بیش فعالی فقط زمانی که تلوزیون می بینند یا بازی کامپیوتری انجام می دهند یا فعالیت هایی انجام می دهند که به آن خیلی علاقه مندند می توانند خوب تمرکز کنند.

در کلاس هیجان انگیز سرعت بخش پیشانی مغز شما بیشتر میشود و شما میتوانید تمرکز کنید. ولی در کلاس کسالت بار بخش های پیشانی آهسته عمل می ­کند. این نکته برای کودک شما هم صادق است

به طور خلاصه آموزش در مورد نقش بخش پیشانی مغز در ADHD 4 کار کرد را پوشش میدهد (۱) توجه/ تمركز (۲) کنترل تکانه (3) تعدیل سطح فعالیت و (٤) طرح ریزی و سازماندهی.

بیشتر بخوانید

رزرو وقت آنلاین و تلفنی

از کلینیک روانشناسی نصیری

آخرین مطالب

------

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
خدمات مشاوره و روانشناسی

کلینیک نصیری با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد. همچنین در این مرکز ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه کاملا رایگان است.

مسیریابی تا کیلینیک روانشناسی نصیری
  1. مشاوره ازدواج مشاوره رایگان خانواده مشاوره طلاق در  تهران، روان درمانی در تهران، مشاور خانواده منطقه 11، بازی درمانی کودک، مشاوره تحصیلی، پرورش هوش های چند گانه، درمان اختلال یادگیری و نقص توجه، درمان بیش فعالی، درمان اخلالات جنسی و زوج درمانی خیابان کمالی، میدان انقلاب، مشاوره کودک و نوجوان   مرکز مشاوره روانشناسی بهترین روانشناس تهران مشکلات زناشویی مشاوره زندگی مشترک مشاوره روابط بین فردی مشاوره استرس تحصیلی برنامه ریزی تحصیلی، انتخاب رشته دانشگاه مشاوره استرس قبل از ازدواج

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x